יום שני, 10 בדצמבר 2012

ילדותו ונעוריו של נפוליאון בונפרטה

נפוליאון בונפרטה נולד בשנת 1769 על רקע התקוממות לאומית באי קורסיקה,אי בשלטון צרפת .
משפחת באונפרטה השתייכה לבורגנות של קורסיקה ושורשיה באצולה איטלקית.
אביו קרלו בונפרטה הסתגל לשלטון הצרפתי החדש ומונה לנציג קורסיקה בחצרו של לואי השישה עשר, אך רושש את הון משפחתו בשל כשלונות עסקיים.
אביו הוכיח ממחקר שערך שיש למשפחתם קירבה לאצולה טוסקנית ובשנת 1771 משפחת בונפרטה הוכחה רשמית כאצולה.
בשל מצוקתם הכלכלית ומעמד האצולה הזוטרה זיכו את הילדים לחינוך חינם על פי החוק.קרלו בואונפרטה נפטר ב-1785 מסרטן קיבה  בגיל 39 בלבד והיה לנפוליאון דמות אב עמומה בלבד. לעומת זאת אמו ליטיציה רמולינו שנפטרה בזמן לידתו של נפוליאון, הייתה לדמות מפתח בעיצוב אישיותו כילד.
בשנת 1779 נסע נפוליאון לראשונה לצרפת לצורך לימודים ולמד צרפתית כ4 חודשים בבית ספר דתי.
ב15 במאי 1779 הגיע לאקדמיה צבאית שם למד 5 שנים, בזמן הזה נפוליאון הרבה בקריאת ספרים מהעת העתיקה בעיקר של מנהיגים צבאיים והצטיין במתמטיקה ,גאוגרפיה והיסטוריה.יכולותיו הצבאיות של נפוליאון בלטו כבר מגיל 14 כאשר יזם מלחמת שלג בין התלמידים בה כל צד בפיקודו.
בנעוריו שאף נפוליאון לשרת בחיל הים ,בגיל 16 ניסה להצטרף למסעותיו של מגלה הארצות לה פרוז ללא הצלחה ולבסוף ב22 בספטמבר 1784 הובכן כמתאים ל"אקול מילטר",האקדמיה הצבאית היוקרתית בפריז.הקבלה ל"אקול מילטר"שמה קץ לשאיפות הימיות של נפוליאון.
ב"אקול מילטר" נפוליאון טעם לראשונה מחיי החייל בתס"חים,מאימוני ירי ואחרים. היחס בין נפוליאון לתלמידים האחרים היה עויין, ולראשונה ב"אקול מילטר" הכיר חבר טוב אלכסנדר דה מזי ושניהם שירתו יחד באותו גדוד.
בשנת 1785 סיים את לימודיו באקול מילטר כקצין בדרגת סגן משנה והיה לקורסיקאי הראשון שהוכשר במוסד זה.
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה